dinsdag 18 september 2018

Een fries schrijfweekend met Lisette Thooft


Het is me heel geregeld overkomen dat ik een artikel van Lisette Thooft las wat me aansprak en wat me iets bracht. Als iets me aanspreekt kijk ik wie de schrijver is van wat ik lees en soms google ik een gezicht. Zo ook met Lisette. Een zachte, heldere uitstraling met een beschrijving van haar leven waarin ik me hier en daar herken. En nadat ik haar boek 'Wie domme dingen doet wordt wijs' had gelezen, vroeg ik of ze een schrijfworkshop wilde geven hier in het friese. Dat ontwikkelde zich op een vanzelfsprekende manier, flow zou Jan Bommerez zeggen. De workshopwas vlak na de zomer gepland met de gedachte dat je dan geïnspireerd het najaar ingaat. En het was zó inspirerend dat ik haar vroeg of ze een schrijfweekend wil geven. Want het lijkt me altijd vreselijk leuk om naar zo'n schrijfweek te gaan in Frankrijk maar ik doe het nooit. En op deze manier is het dichter bij huis en mogelijk ook dichter bij mezelf.

Lisette is rebalancer, schrijfster, spreekster, lijf- en schrijfcoach en‘huisfilosofe’ van Happinez.
Op dit moment freelance journalist o.a. voor Happinez en De Verwondering. Ze schreef veel nonfictie boeken over spiritualiteit, emancipatie en diverse andere onderwerpen, en vertaalde er vijf. Begin dit jaar verscheen haar laatste boek: 'In 9 stappen naar innerlijke bloei, met het Negen Stappen Plan'.Ze schrijft op haar website over zichzelf het volgende:
"Ik heb een lange reis gemaakt van hoofd naar hart, van schrijver tot Rebalancer. Maar schrijven zal ik altijd wel blijven doen, want I’ve been loving it for so long, I can’t stop now."
Ze geeft online trainingen en workshops en coacht mensen als lijf- of schrijfcoach.


Lisette Thooft komt een lang schrijfweekend geven op vrijdag 12 en zaterdag 13 april 2019
Locatie:  LOFT in Boksum 
Programmatijden: 10.00 - 17.00 uur met inloop vanaf half tien
Kosten: € 245,-  (incl lunch en koffie/thee) 
Er is een maximum aan het aantal deelnemers dus meld je snel aan als je zeker wilt zijn van een plek: jeltinezijlstra@gmail.com



Geen opmerkingen: