donderdag 30 augustus 2007

Leven in de vertraging

De vakantie is afgelopen, iedereen gaat weer aan de slag in vaststaande, georganiseerde structuren. Het is helder wat je te doen staat en de zetting is een gegeven.

En ik blijf thuis. Geen gegeven zetting voor mij. En ik wil alleen werken vanuit rust; en ik wil alleen voelen wat er is; en ik wil alleen laten komen wat me te doen staat. Voor mij is daarin van belang dat ik kan leven vanuit de vertraging. Dat ik de rust van binnen kan voelen. Dan ontstaan bij mij de gedachten en zie ik waar energie loopt of gaat lopen om me heen. Het is zelfs zo dat ik weet dat dat hetgene is waar ik goed in ben. Dat als ik daar bij kan blijven; dat ik dan een gids kan zijn voor mensen en organisaties om me heen. Mensen en organisties die er wat van willen maken en die zoekende zijn: Waar kan je naar toe in deze verwarrende wereld. En mijn antwoord zal steeds weer zijn: ga naar binnen; zoek en vind het contact met jezelf want daar is het helder wat jouw richting is; welke kant jíj uit wilt.
van Kooten en de Bie wisten het al: Zoek jezelf broeder, vind jezelf; wees en blijf altijd jezelf.

1 opmerking:

Huub Koch zei

Hallo Jeltine,

De muziek waar je naar vroeg is van Peter Warren, zie ook http://www.fontblog.de/ffortissimo-die-wichtigste-cd-der-naechsten-woche

En fijn dat je van het filmpje genoten hebt! Heel belangrijk in deze tijden!

Groeten van Huub