vrijdag 17 augustus 2007

Relativering

Deze vakantie hebben we zeilen afgewisseld met thuisblijven; weekje zeilen-weekje thuis-weekje zeilen-enz.. Relaxed eigenlijk wel en het was ook een soort optimum voor de groep van 5 mensen; 2 honden en 4 katten waaruit ons gezin bestaat. Na één van de periodes van een week zeilen kwamen we thuis tot de ontdekking dat mijn computer (we hebben er twee) niets meer deed (en dat de harde schijf ook niet meer te benaderen is). Was me dat een jaar geleden overkomen dan was ik toch wel lichtelijk in paniek geraakt over al die dingen die ik kwijt ben. Back-uppen is nl niet iets wat ik gedisciplineerd doe dus de meest recente back-up is die van april. Het bijzondere was nu dat ik naar de computer keek en dacht: goh, stuk.

Doordat ik nu nogal wat kwijt ben kan ik ook weer vanuit een soort van blanco situatie opstarten. En daardoor in contact blijven met wat er in het hier en nu van belang is. Zo ik al in het laatste jaar in een sleur terecht gekomen was dan is die nu, iig digitaal, doorbroken. En dat relativeert weer behoorlijk! Ruimte voor dat wat er nú is.

Geen opmerkingen: