woensdag 14 januari 2009

Supervisie





















Vanochtend was ik naar het NTI-nlp in Limmen, voor site zie hiernaast, voor mijn maandelijkse supervisie bij Johannes Schmidt. Johannes is één van de mensen die in Europa vooroploopt met het ontwikkelen van het systemisch werk. Zijn opstellingen zijn onnavolgbaar en elke keer als ik erbij ben wéét ik dat het klopt; voelt het als thuis. Vanmorgen vroeg ik of hij niet helemaal simpel wordt van al die vrouwen (want het zijn grotendeels vrouwen die bij hem komen voor trainingen en gesprekken) met hun verdrietjes en obstakels. En hij nam er even de tijd voor om te antwoorden. En hij zei dat hij er helemaal niet genoeg van krijgt. En dat het hem zo opvalt dat in Nederland de vrouwen zo/te sterk zijn en de mannen zo/te zacht. En het sterk zijn gaat in zijn ogen m.n. over het mannelijke terrein. En niet zozeer sterk zijn in je vrouwelijkheid en je vrouwelijke leiderschap. En ik snapte/voelde heel goed wat hij bedoelde. Dit maakte dat ik in de auto terug dacht: 'ik ga workshops geven over dit onderwerp' met als thema 'Wat is vrouwelijkheid? En hoe ontwikkel ik op basis daarvan mijn vrouwelijk leiderschap?' Zie www.zin-onzin.nl bij 'Workshops'.

Geen opmerkingen: