vrijdag 17 mei 2019

Tweedaagse schrijfworkshop 'Helend schrijven' van Lisette Thooft

Het is me heel geregeld overkomen dat ik een artikel van Lisette Thooft las wat me aansprak en wat me iets bracht. En als iets me aanspreekt kijk ik wie de schrijver is van het artikel dat ik lees en soms google ik het gezicht wat erbij hoort. Zo ook met Lisette. Een zachte, heldere uitstraling met een beschrijving van haar leven waarin ik me hier en daar herken.



En nadat ik haar boek 'Wie domme dingen doet wordt wijs' had gelezen, vroeg ik of ze een schrijfworkshop wilde geven hier in het friese. En nu komt ze alweer voor de derde keer!
Het laatste schrijfweekend, afgelopen april, was weer zó inspirerend dat we meteen voor volgend jaar gepland hebben. De titel voor de komende workshop vloeit voort uit die we net hebben gehad want het bleek dat schrijven helend werkt. En voor de duidelijkheid: tijdens deze tweedaagse wordt er niet therapeutisch gewerkt. Maar aan het eind van de twee dagen die we met zijn allen beleefden in april was de ervaring van de deelneemsters dat het helend had gewerkt.
En uiteraard heeft dat alles te maken met de holding die Lisette geeft, richtlijnen aanreikt: goed kijken (zonder oordeel), goed luisteren en helder denken. En uitlegt dat schrijven hulp biedt bij het ontdekken van jezelf.

We hebben het komende weekend gepland op 10 en 11 april en dat zijn goede vrijdag en stille zaterdag, fijne dagen om even stil te staan, te bezinnen en te schrijven.



Lisette is rebalancer, schrijfster, spreekster, lijf- en schrijfcoach en‘huisfilosofe’ van Happinez.
Op dit moment freelance journalist o.a. voor Happinez en De Verwondering. Ze schreef veel nonfictie boeken over spiritualiteit, emancipatie en diverse andere onderwerpen, en vertaalde er vijf. Begin dit jaar verscheen haar laatste boek: 'In 9 stappen naar innerlijke bloei, met het Negen Stappen Plan'.Ze schrijft op haar website over zichzelf het volgende:
"Ik heb een lange reis gemaakt van hoofd naar hart, van schrijver tot Rebalancer. Maar schrijven zal ik altijd wel blijven doen, want I’ve been loving it for so long, I can’t stop now."
Ze geeft online trainingen en workshops en coacht mensen als lijf- of schrijfcoach.


Datum: vrijdag 19 en zaterdag 20 juni 2020
Locatie:  LOFT in Boksum 
Programmatijden: 10.00 - 17.00 uur met inloop vanaf half tien
Kosten: € 275,-  (incl lunch en koffie/thee) 
Er is een maximum aan het aantal deelnemers dus meld je snel aan als je zeker wilt zijn van een plek: jeltinezijlstra@gmail.com

Geen opmerkingen: