maandag 1 september 2008

www.volgjehart.nu

Kortgeleden heb ik een verhaal geschreven voor Dirk van Asselt die de site www.volgjehart.nu opzet. Hieronder het resultaat.

Leeftijd: 47
Passie: Mensen (en ook koeien ;-))
Huidige werksituatie: Zelfstandig ondernemer
Sector: Coaching/Training
Werkgever: Zin&Onzin
Functie: Eigenaar
Werkverleden: 17 jaar Woningstichting www.dewieren.nl
Sector: Volkshuisvesting
Functie: Lid management: Verhuur; Bewonerszaken; Beleid en Innovatie

Achtergrond
Ik ben een jonge leerling en heb op de basisschool een jaar overgeslagen. Daardoor deed ik mijn HAVO-examen toen ik 15 was; een lastige leeftijd om een vervolgopleiding te kiezen. Zelfstandig heb ik mij opgegeven voor de School voor Journalistiek in Utrecht en werd ingeloot (!!). Mijn ouders gingen daar plat voorliggen omdat ze me te jong vonden om alleen naar Utrecht. (mijn oudste dochter is 17 en ik kan me er nu iets bij voorstellen ;-)). Samen met mijn vader heb ik me toen opgegeven voor de Laboratoriumschool en de Hogere Landbouwschool. En een aantal praktische redenen leiden ertoe dat ik de Landbouwschool ben gaan doen. Achteraf gezien heb ik hier heel veel opgestoken over verschil tussen mannen en vrouwen, ik heb hier mijn voorliefde voor Scheikunde uit kunnen bouwen, en ik heb hier zelfstandig leren werken en denken. Maar ik ben in een hele andere sector terecht gekomen waar het gaat om werk, nl de Volkshuisvesting.

Wat ik doe, doe ik met hart en ziel; zo ook het werken bij een Woningstichting. 17 jaar lang heb ik hier met heel veel plezier gewerkt tótdat de directeur werd ontslagen en er een interim kwam. Deze laatste was een superstrateeg en had geen interesse voor passie in je werk. Na een jaar of twee had ik een hernia en de mogelijkheid om te vertrekken. Dat laatste heb ik gedaan; puur en alleen om het verschil van inzicht wat ik had met deze man. Het werk zelf en de collega’s vond ik nl óntzettend leuk.

Gestopt en wel had ik geen helder beeld over wat ik nu dan zou doen. In de tussentijd had ik training gedaan bij het NTI in Limmen, www.ntinlp.nl. NLP; systemisch werk en Traumawerk. En de ontdekkingen die ik deed nadat ik gestopt was in combinatie met de opgestoken kennis hebben ertoe geleid dat ik trainer/coach ben geworden.

Daarnaast heb ik het Noordelijk Vrouwennetwerk, www.noordelijkvrouwennetwerk.nl, opgezet met als thema ‘het versterken van de vrouwelijke energie’. En achteraf snap ik dat dat eigenlijk een persoonlijk behoefte was om mijn eigen vrouwelijke energie te versterken. Het is gebleken dat het ook een universeel thema is omdat er ondertussen over de 400 vrouwen lid zijn.
Ook heb een aantal jaren me hard gemaakt voor een Great Place to Meet in Leeuwarden; een plek waar de netwerknomaden terecht kunnen; waar ‘het nieuwe werken’ vorm kan krijgen. (zie voor meer info ook www.gptm.nl )

Van waar ik nu sta weet ik zeker dat ik op de goede weg zit; ondanks het feit dat ik financieel een flinke ader heb gelaten en voor de toekomst hier ook risico’s in loop. Ik heb geleerd te vertrouwen op de informatie die mijn lijf mij geeft en om in overeenstemming hiermee te handelen. En dat laatste is nieuw voor mij; ik denderde altijd maar door. Dit betekent dat ik elke dag opnieuw voel (passie) én nadenk (verstand) over wat er gebeurt en of dat klopt voor mij.

Net als Dirk wil ik m’n opgedane ervaringen graag met je delen. Dus mocht ik je kunnen helpen, laat het me weten.


Met een ‘hartegroet’ van Jeltine Zijlstra.

Geen opmerkingen: