dinsdag 25 juni 2019

'Be the change, enjoy life' David Prins over burnout, werkgeluk en gezondheid

Begin dit jaar werd ik benaderd door David Prins, longarts (toen nog in opleiding). Sander de Hosson, Wanda de Kanter, David Prins, longartsen met een missie. Longarts is een vak waar je uitzonderlijk veel te maken krijgt met leven en dood. En dit doet ook iets met de mens die een longarts is. Eerder had ik Sander de Hosson uitgenodigd in Loft. Half oktober komt David Prins naar Loft. Gelukkig, want eind oktober vertrekt hij naar Zwitserland om daar zijn beroep uit te oefenen.

David is jong en overtuigd dat gezondheid niet alleen de afwezigheid van ziekte is maar ook de aanwezigheid van gezondheid in navolging van de nieuwe definitie van gezondheid van Machteld Huber. Hij is betrokken bij onderzoek naar burnout en verdiept zich, mee door zijn persoonlijke ontwikkeling, in een breder perspectief op gezondheid dan alleen het klinisch, fysieke deel. Op de tijdlijn van Jan Bommerez zag ik voorbijkomen: 'Ziekte is niet een entiteit op zich maar een verstoring van het zelfhelend vermogen van het organisme' Hippocrates. Gelukkig komen er zo steeds meer mensen vanuit de medische wereld die hier handen en voeten aan geven



David over de workshop: "In Loft wil ik de deelnemers op een praktische en interactieve manier meenemen in drie voor mij zeer waardevolle thema’s: werkgeluk, burnout en je eigen gezondheid. Thema’s die voor mij onlosmakelijk verbonden zijn en die in de huidige maatschappij steeds meer onder spanning staan. We gaan aan de slag met vragen als: 'Welke rol kun jij zelf uitoefenen in het bevorderen van jouw werkgeluk en gezondheid?' en 'Hoe ontstaat en voorkom je een burnout?'.
Ik zie mijn missie als iets dynamisch en die vormt zich de laatste jaren steeds meer. Ik wil mensen niet alleen helpen in de spreekkamer, maar ook daarbuiten; inspireren, tools geven om meer uit jezelf te halen en zelf je eigen welzijn te verbeteren.

Be the change, enjoy life
David op zijn website: "Waarom hebben ze me dat nooit eerder geleerd? Veel levenslessen haal ik uit mijn werk als arts. Mensenwerk, waarin ik samen met mensen probeer problemen te doorgronden en oplossingen te creĆ«ren. Ik combineer dit werk, met het geven van lezingen en trainingen om mensen te helpen naar een mooier leven. Mijn inspiratie en tools voor zo'n leven haal ik uit de kleinste momenten en leer ik van vele leraren. Sinds 10 jaar ontwikkel ik mijzelf door middel van coaches, boeken, seminars en cursussen op het gebied van persoonlijk leiderschap. Daarnaast doe ik wetenschappelijk onderzoek naar burnout en bevlogenheid. Naast mijn werk als arts heb ik dan ook  de  Beter Bewust Academy opgericht, via dit platform wil ik in de toekomst meer mensen inspireren hun mooiste leven te leven. Mijn missie: Persoonlijk leiderschap erin, burnout eruit.



Datum:  vrijdagmiddag  11 oktober 2019
Locatie:  LOFT in Boksum 
Programmatijden: 14.00 - 17.00 uur met inloop vanaf half twee
Kosten: € 65,00  ( incl koffie/thee) 
Aanmelden via jeltinezijlstra@gmail.com

Geen opmerkingen: