zondag 29 november 2009

Kevin Kelly

In 1999 kwam het boek 'Nieuwe regels voor de nieuwe economie' uit van Kevin Kelly. Een boek wat ik met plezier gelezen heb en wat veel indruk op mij maakte. Hij stelt een aantal radicale ondernemingsstrategieën voor en introduceert en gebruikt termen als 'de zwerm', 'overvloed, geen schaarste', 'ga naar gratis', 'voed het web', 'relatietechnologie', etc. Allemaal termen die voor die tijd werkelijk vernieuwend waren. En kijk nu 'es, nu zijn deze woorden bijna allemaal al gemeengoed. Ik heb net een lezing van hem gevolgd op ted.com. Hierin heeft hij het over de 'next 5000 days of the Web'. En stelt o.a. de vraag hoe het kan dat we met ons allen niet stomverbaasd zijn over wat er allemaal mogelijk is geworden op het web, in zo onvoorstelbaar korte tijd. Om vervolgens vooruit te kijken. In zijn samenvatting geeft hij het volgende kijkje in de toekomst: • There is only One machine (the web) • The Web is its Own Self (OS) • All screens look into the One • No bits will live outside the Web • To share is to gain • Let the One read it • The One is us Stel dat hij gelijk krijgt! Zijn gedachten en visie maken opnieuw indruk op me. En het heeft even tijd nodig om dit op me in te laten werken. Volg hier zijn lezing.

Geen opmerkingen: