dinsdag 10 november 2009

Labyrinth lopen

Vanmiddag heb ik voor het eerst in mijn leven een labyrinth gelopen. De halve middag heb ik met de toekomst onder de arm gelopen. Marlies Zijlstra heeft het labyrinth gelegd bij haar huis, midden in het bos!

Rond enen kwam ik aan en kreeg ik eerst een heerlijke bak koffie en versgebakken brood. Marlies vertelde wat over het ontstaan van een labyrinth en de mogelijkheden die het biedt. Ik kon uit twee manieren kiezen: vooraf focussen op een thema of gewoon het labyrinth ingaan en ervaren. Als beginner is het leuk om te focussen op een thema. Voordat we begonnen liet Marlies me het labyrinth zien omdat ik echt géén idee had. Midden in het bos lag een práchtig bouwsel van mooie grote, groffe stenen. Maar ik kon me niet voorstellen dat ik ervaringen zou hebben bij het lopen.

Bij het focussen kwamen we uit op iets met toekomst, overgang en lol. Voor mezelf heel helder maar ik kies ervoor om niet alle details hier te delen. Vervolgens kreeg ik een dikke trui, regenjas, lekker wollen sjaal en een Ipod met meditatiemuziek, de laarzen aan (het regende namelijk)en naar buiten. En met mijn toekomst onder de arm het labyrinth in. Vanaf dit moment wist mijn lichaam, mijn benen, mijn hoofd wat er stond te gebeuren. Heel bijzonder! (En ondertussen zo herkenbaar van het opstellingenwerk.) Onderweg gebeuren er geen wonderen maar het is een intense ervaring, in contact met de natuur en in contact met jezelf.

Dit is een echte aanrader! Ga naar Marlies en loop een labyrinth
Site Marlies

Geen opmerkingen: